თელავის N5 საჯარო სკოლაში საკუთარი საქმის პროფესიონალი პედაგოგები ასწავლიან, რომლებიც, სასწავლო წლის განმავლობაში, სხვადასხვა საინტერესო ღონისძიებასა თუ აქტივობას მართავენ.
მათ შორის, აღსანიშნავია, რომ მოქალაქეობის მასწავლებლის - ზეინაბ კაკალაშვილის ავტორობით საერთაშორისო პროექტი - We in the world of media literacy განხორციელდა. ის 19.11.2023 – 19.06.2024 პერიოდში მიმდინარეობდა. მისი თანადამფუძნებელი თურქი მასწავლებელი არზუ ჩაკიჩი გახლდათ.
მასში საქართველოდან -18, თურქეთიდან - 7, პოლონეთდან - 1, ლატვიისან - 1, რუმინეთდან - 1 მასწავლებელი და 97 მოსწავლე მონაწილეობდა.
პროექტს შემდეგი მიზნები ჰქონდა:
პროექტის ფარგლებში შემდეი საინტერესო აქტივობები განხორციელდა:
პროექტის შესახებ მეტ ინფორმაცის სკოლაში გვიზიარებენ, რასაც უცვლელად გთავაზობთ.
„ყველა მოსწავლისათვის მნიშვნელოვანია იყოს მედიაწიგნიერი თანამედროვე სამყაროში, რომელიც ინფორმაციის მიმოცვლის სწრაფი ტემპით ხასიათდება. მედიაწიგნიერება კრიტიკული აზროვნების განვითარების მძლავრი ინსტრუმენტია, რაც განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია სწავლა-სწავლების პროცესში, გვეხმარება სწორად ორიენტირებაში თანამედროვე ცხოვრებაში, ავითარებს კრიტიკულ და შემოქმედებით აზროვნებას. ჩვენ ვცხოვრობთ სამყაროში, რომელიც გაჯერებულია ყველა სახის მედიით, გაზეთებით, რადიოთი, ტელევიზიით, ინტერნეტით. მედიაწიგნიერება საშუალებას გვაძლევს გავიგოთ და შევაფასოთ ყველა მედია მესიჯი, რომელსაც ყოველდღიურად ვაწყდებით, რაც საშუალებას გვაძლევს გავაკეთოთ უკეთესი არჩევანი იმის შესახებ, თუ რას ვირჩევთ წასაკითხად, საყურებლად და მოსასმენად. ის ასევე გვეხმარება გავხდეთ საზოგადოების უფრო ჭკვიანი და გამჭრიახი წევრები. მედიაწიგნიერება 21-ე საუკუნის აუცილებელ უნარად ითვლება. მიუხედავად ამისა, ბევრი ადამიანი მედიას უვნებელ გართობას უწოდებს და ამტკიცებს, რომ მათზე გავლენას არ ახდენს მისი გზავნილები. თუმცა, ადამიანებზე გავლენას ახდენს მედია მესიჯები, რომლებსაც ისინი მოიხმარენ. მედიაწიგნიერების ინტერვენციები და განათლება ეხმარება ბავშვებს და მოზარდებს გააცნობიერონ მედიის გავლენა და მისცეს მათ ცოდნა და ინსტრუმენტები მისი გავლენის შესამცირებლად. მედიაგანათლებულმა ადამიანმა უკვე იცის, როგორ და სად მოიძიოს, გაფილტროს, შექმნას და გაავრცელოს შესაბამისი ინფორმაცია.
ჩატარებულმა კვლევამ დაგვანახა, რომ პროექტის განხორციელების შემდეგ მიღწეული შედეგი დამაკმაყოფილებელია, თუმცა შეძენილი უნარები საჭიროებს განმტკიცებას.
პროექტის ფარგლებში, მომზადდა ერთობლივი ციფრული პროდუქტი. პროექტის მსვლელობისას გამოვიყენეთ სხვადასხვა ინსტრუმენტები. კერძოდ, სტუდენტების წინარე ცოდნის დასადგენად, გამოხმაურებისა და ლოგოების კონკურსისთვის გამოვიყენეთ docs.google.com/forms. საკონტაქტო ინფორმაციისთვის, პროექტის სასწავლო გეგმის შედგენისთვის გამოვიყენეთ საერთო office.com/launch/word. PowerPoint-ის გამოყენებით მომზადდა საპრეზენტაციო მასალები მონაცემთა დაცვისა და საავტორო უფლებების შესახებ. ჩვენ აქტიურად ვიყენებდით პადლეტს. ჩვენ გამოვიყენეთ wakelet.com დილემის ბანკისთვის. ჩატარდა ლექცია კიბერუსაფრთხოებასთან დაკავშირებით, მოწვეული ცნობილი სტუმარი ბ-ნი დავით ღონღაძე. ჩატარდა აგრეთვე ლექცია ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებაზე Leonardo.Ai და chat GPT-ის გაცნობა და გამოყენების შესახებ ტრენერის ანდრია ავეტიანის მიერ. მოსწავლეების მიერ შექმნილი პოსტერებისთვის ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებით, გამოვიყენეთ Leonard.Ai და ChatGPT. ელექტრონული წიგნი ერთობლივად შეიქმნა bookcreatotr.com-ის გამოყენებით. ჩვენ მივიღეთ მშობლებისგან წერილობითი ნებართვა მოსწავლის ფოტო/ვიდეო მასალების გამოყენებასთან დაკავშირებით. ბოლოს მოსწავლეებმა, მასწავლებლებმა და მშობლებმა შეაფასეს პროექტი linoit.com - დაწერეს მცირე ტექსტი ინგლისურად. პროექტმა გააუმჯობესა მათი მედიაწიგნიერების უნარები.
პროექტზე მუშაობისას გამოვლინდა ქართველ და უცხოელ პარტნიორებს შორის საუკეთესო თანამშრომლობითი ურთიერთობა.
პროექტი წარდგენილია ხარისხის ნიშანზე“,- ვკითხულობთ გავრცელებულ ინფორმაციაში.
იხილეთ ფოტოები: