მასწავლებლების კვალიფიკაცია - თემა, რომელიც მუდმივად განსჯის, კრიტიკისა თუ ქების საგანია ქართულ რეალობაში. არაერთი რეფორმის მიუხედავად, პრობლემა მაინც პრობლემად რჩება და ამაზე თავად მასწავლელებსაც არაერთხელ უსაუბრიათ ჩვენთან. საზოგადოება იაზრებს და ხედავს პრობლემებსაც და დადებით მხარეებსაც, თუმცა რას ფიქრობს ამ საკითხზე „გასხივოსნებული ტვინი“ - ხელოვნური ინტელექტი, რომელიც ფაქტებსა და კვლევებზე დაფუძნებით, ცალსახად ამბობს, რომ საქართველოში მასწავლებელთა კვალიფიკაციის დონე კვლავ გამოწვევად რჩება - ჩვენი მკითხველისთვის კი, AI-ს კრიტიკა მოგვინდია.
როგორც აღვნიშნეთ, ხელოვნური ინტელექტის შეფასებით, საქართველოში მასწავლებელთა კვალიფიკაციის დონე კვლავ გამოწვევად რჩება, მიუხედავად იმისა, რომ სერტიფიცირების და ტრენინგების სისტემა ამოქმედებულია. მასწავლებლების პროფესიული განვითარება და განათლების ხარისხის გაუმჯობესება კვლავ აქტიური პრიორიტეტია, თუმცა პრობლემებია რამდენიმე მიმართულებით - AI-ს წინა პლანზე გამოაქვს 5 მთავარ გამოწვევა:
1. სერტიფიცირება და გამოცდების ჩაბარება: საქართველოს მასწავლებელთა მნიშვნელოვანი ნაწილი ჯერ კიდევ არ არის სერტიფიცირებული ან ვერ აბარებს სერტიფიცირების გამოცდებს. ეს მიუთითებს იმაზე, რომ გარკვეულ მასწავლებლებს არ აქვთ საკმარისი ცოდნა იმ საგანში, რომელსაც მოსწავლეებს ასწავლის.
2. საშუალო ასაკი: საქართველოში მასწავლებლების საშუალო ასაკი შედარებით მაღალია, რაც პროფესიის მიმართ ახალგაზრდა კადრების ნაკლებ ინტერესზე მიუთითებს. ამასთან, ასაკოვან მასწავლებლებს შეიძლება უჭირდეთ ახალი პედაგოგიური მეთოდებისა და ტექნოლოგიების ათვისება.
3. კომპეტენციების დონის განსხვავებები: მასწავლებელთა შორის კომპეტენციის დონეები მნიშვნელოვნად განსხვავდება. დიდ ქალაქებში, მაგალითად, თბილისში, მასწავლებლები უფრო მაღალი დონის მომზადებასა და რესურსებზე წვდომას ფლობენ, მაშინ როდესაც რეგიონებში შეიძლება ტრენინგების და პროფესიული განვითარების ნაკლები შესაძლებლობები იყოს.
4. სწავლებაში ტექნოლოგიების გამოყენება: ბევრ მასწავლებელს უჭირს თანამედროვე ტექნოლოგიების ეფექტური გამოყენება სწავლების პროცესში. პანდემიის დროს დისტანციურ სწავლებაზე გადასვლამ ეს პრობლემა მკვეთრად წარმოაჩინა, როდესაც ბევრმა მასწავლებელმა ტექნიკური სირთულეები განიცადა.
5. პროფესიის მიმზიდველობა: მასწავლებლობის პროფესია არ მიიჩნევა საკმარისად პრესტიჟულად ან ეკონომიკურად მიმზიდველად, რაც იწვევს პროფესიონალთა ნაკლებობას და დასაქმებულების მოტივაციის დაბალ დონეს.
ხელოვნური ინტელექტის შეჯამებით, მიუხედავად იმისა, რომ საქართველოში მასწავლებლების კვალიფიკაციის ამაღლების პროცესში ნაბიჯები გადაიდგა, ჯერ კიდევ ბევრი გამოწვევაა, რომლებიც განათლების სისტემის გაუმჯობესებას საჭიროებს.