სკოლები დისტანციური სწავლების რეჟიმზე გადავიდნენ. მიუხედავად იმისა, რომ ეს სიახლე იყო მასწავლებლებისთვის, ცდილობენ, მოსწავლეებს მაქსიმალურად მიაწოდონ ცოდნა, საჭირო საკითხები და მისცენ დავალებებიც.
უკვე რამდენიმე კვირაა, რაც ონლაინ გაკვეთილები მიმდინარეობს. გამოიკვეთა ხარვეზები: ინტერნეტის პრობლემა, ტექნიკური საშუალებების უქონლობა, რის გამოც ყველა მოსწავლე ვერ ერთვება საგანმანათლებლო პროცესში.
ჩვენ დავინტერესდით ხდება თუ არა გაცდენების აღრიცხვა ონლაინ სწავლების ფორმატში და მასწავლებლები წერენ თუ არა დისტანციურ „არას“?
როგორც მინისტრის მოადგილემ, ეკატერინე დგებუაძემ აღნიშნა, ამ ეტაპზე სწავლის შედეგებზე მონიტორინგი არ გაკეთდება. სამინისტრო თვალს ადევნებს, თუ როგორი აქტივობით არიან ჩართულები სწავლების პროცესში სკოლები და როგორ ხდება კომუნიკაცია მოსწავლესა და მასწავლებელს შორის, სთავაზობს მათ სხვადასხვა პლატფორმას, თუმცა როგორი ხარისხით მიიღებენ ცოდნას მოსწავლეები, ამის შემოწმება ჯერჯერობით ვერ მოხერხდება.
შესაბამისად, როგორც ჩანს, არც არა იწერება და არც აკადემიური მოსწრების აღრიცხვას აწარმოებენ სკოლები. შესაბამისად, ჯერ კიდევ გაურკვეველი რჩება, როგორ მოხდება მეორე სემესტრში მოსწავლის აკადემიური მოსწრების შეფასება.
მიუხედავად, იმისა, რომ სამინისტრო სწავლების ხარისხის მონიტორინგს არ აწარმოებს, უწყებამ, კანონის ფორმატში რამოდენიმე ცვლილება მაინც შეიმუშავა:
იმ მოსწავლეებს, რომლებსაც ინტერნეტი არ აქვთ და განათლების სამინისტროს მიერ რეკომენდირებულ პროექტებში ვერ ერთვებიან, მასწავლებლები ტელეფონით დაუკავშირდებიან და გაკვეთილებს აუხსნიან. აქამდე თუ ეს მასწავლებლის სურვილზე იყო დამოკიდებული, ამჯერად, საქართველოს მთავრობის 205-ე დადგენილების მიხედვით, სკოლის მასწავლებლებს მოსწავლეებისთვის დავალებების ტელეფონით მიცემის ვალდებულება დაეკისრათ.
„იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლე ტექნიკური პრობლემების გამო არ/ვერ შეძლებს ჩართვას, საგნის მასწავლებელი ვალდებულია, უზრუნველყოს მოსწავლისათვის ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული დავალებების მიცემა, კონსულტირება. ამ მიზნის მისაღწევად საგნის მასწავლებელი იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას, მათ შორის, სატელეფონო კომუნიკაციას“, - ვკითხულობთ დადგენილებაში.
მაგრამ რა უნდა ქნან მასწავლებლებმა მაშინ, როდესაც მოსწავლეებს არც ინტერნეტი აქვთ და არც ტელეფონი? როგორ უნდა მოხდეს მათთან კომუნიკაცია და დისტანციურ სასწავლო პროცესში ჩართვა? ამ შემთხვევაში მასწავლებლებმა მოსწავლის მშობელთან ან მის მეურვესთან დაკავშირება უნდა მოახერხოს და ასე ჩართოს მშობელიც და ბავშვიც სასწავლო პროცესში.
დადგენილების მიხედვით, მოსწავლის მშობელი ან კანონიერი წარმომადგენელი ვალდებულია, ითანამშრომლოს მოსწავლის ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების ადმინისტრაციასთან, დამრიგებელთან, საგნის მასწავლებელსა და სკოლის სხვა სპეციალისტებთან.
მართალია, განათლების, მეცნიერების, კულტურისა და სპორტის სამინისტრომ სხვადასხვა საშუალებები შესთავაზა სკოლებს, რომ ყველა მოსწავლეს შეძლებოდა სასწავლო პროცესში ჩართვა, თუმცა თუ მშობელთან დაკავშირებაც ვერ ხერხდება და ვერც მოსწავლესთან კონტაქტი, ამ შემთხვევაში სამინისტროს რაიმე ბერკეტი არ გააჩნია, რითაც ყველა მოსწავლეს დაავალდებულებს, ჩაერთოს დისტანციურ საგანმანათლებლო პროცესში. სამინისტრო ვერც მოსწავლეების ცოდნას გააკონტროლებს, თუ როგორ ეუფლებიან მოსწავლეები სხვადასხვა საგანს.