„მშვენიერი იდეაა და ისედაც დაგვიანებული“ - თბილისის N21 სკოლის დირექტორი თამარ ამზაშვილი ეროვნულ გამოცდებთან დაკავშირებულ ინიციატივაზე
13-04-2021
„მშვენიერი და ისედაც დაგვიანებული ინიციატივაა“ - ასე ეხმიანება თბილისის N21 საჯარო სკოლის დირექტორი თამარ ამზაშვილი ეროვნულ გამოცდებთან დაკავშირებით განათლების მინისტრის მიხეილ ჩხენეკელის ინიციატივას, რომელის მიხედვითაც უნივერსიტეტში ჩარიცხვისას ეროვნული გამოცდების ქულასთან ერთად, გათვალისწინებული უნდა იყოს სკოლის საშუალო ნიშანი, რეკომენდაციები მასწავლებლებისგან, კლასგარეშე მუშაობა და ა.შ.
„დიდი აჟიოტაჟია ატეხილი სხვადასხვა ჯგუფში განათლების სამინისტროს ინიციატივაზე, ეროვნული გამოცდებზე სასკოლო ქულასა და მასწავლებლების რეკომენდაციებთან დაკავშირებით. რაც ყველაზე ცუდია, თვითონ მასწავლებლები განიხილავენ ამ ფაქტს კორუფციის გარდაუვალ წყაროდ, რითაც არაპირდაპირ ადასტურებენ საკუთარ კორუმპირებულობას.
რაც შეეხება ამ ინიციატივას საქმე იმაშია, რომ მთლიანად იცვლება მესამე საფეხურის სასწავლო გეგმა. ხდება უფრო ფუნქციური და დიფერენცირებული. მოსწავლეს შესაძლებლობა ეძლევა აირჩიოს მისთვის საჭირო საგნების გაღრმავებული შესწავლის ვარიანტი. ძლიერდება STEM-ის საგნების კომპეტენცია და ეს ყველაფერი ძალიან კარგია.
ერთადერთი რაც ამ მიმართულებით მაფიქრებს, არის სკოლებში დანერგვა/განმტკიცების მომენტი. ვფიქრობ, ამ პროცესს წინ უნდა უსწრებდეს უშუალოდ მესამე საფეხურის ავტორიზაცია. ყველა სკოლას არ აქვს შესაბამისი რესურსი და კომპეტენცია განახორციელოს ეს ძირეული ცვლილებები. ეს ყველაფერი მსჯელობის საგანია.
მეორე, რაც ასევე მნიშვნელოვანია უნივერსიტეტების მზაობაა სკოლებთან კავშირისა და მათთან არსებულ პროგრამებზე შესაბამისი სტუდენტების მიღებისას. ფაქტია, რომ უნივერსიტეტსა და სკოლას შორის უნდა არსებობდეს კავშირი. უნივერსიტეტი უნდა არჩევდეს კონკრეტული პროგრამებისთვის ეფექტურ კადრებს. ეს არ არის უცნაური და ყველა ქვეყანაში ასე ხდება. აქ ალბათ საჭირო იქნება უმაღლესი დაწესებულებების მხრიდან გამართული ფორმულების შედგენა, სადაც სკოლის მხრიდან ინტერპრეტაციებს ადგილი ვერ დარჩებათ.
სკოლის დირექტორებს წელიწადში რამდენჯერმე გვიწევს საერთაშორისო სასწავლო დაწესებულებებში ჩვენი მოსწავლეების დახასიათება და ბოლო 3 წლის შეფასების გაგზავნა. დახასიათება ემყარება კონკრეტულ კითხვებს და ასახავს სკოლის მოსწავლის განვითარების პროგრესს. შეიმუშაონ ასეთი მიდგომები ჩვენმა უნივერსიტეტებმა. ამით ხელი შეეწყობა სკოლასა და უმაღლეს დაწესებულებებს შორის ბმასაც და შესაბამისი კადრების შერჩევასაც. სხვა საქმეა დაფინანსების სისტემა, რომელიც ასევე შესაცვლელია. ამდენი რამეა გასაკეთებელი და რაღა კორუფციას უნდა გადაყვეს. მშვენიერი და ისედაც დაგვიანებული ინიციატივაა“, - აღნიშნა თამარ ამზაშვილმა.