- რას ფიქრობთ სკოლებში სამედიცინო კაბინეტების მოწყობაზე და რამდენად მზად არის თქვენი სკოლა შექმნას სამედიცინო მომსახურების სივრცის ფუნქციონირებისთვის შესაბამისი პირობები?
- მოსწავლეებისათვის და სკოლაში დასაქმებულ პირთათვის ჯანსაღი და უსაფრთხო გარემოს უზრუნველყოფა და ჯანმრთელობის საფრთხის დადგომის შემთხვევაში დროული რეაგირება, დღევანდელი პანდემიის პირობებში ყველაზე მნიშვნელოვანია. ჩვენი სკოლა სამედიცინო მომსახურების სივრცის ფუნქციონირებისათვის მზად არის.
- რას ფიქრობთ ცვლილებაზე, რომლის მიხედვითაც სკოლა ვალდებულია მოსწავლეს სტატუსი შეუჩეროს, თუ ის 45 სასწავლო დღის განმავლობაში ზედიზედ არ გამოცხადდება სკოლაში ან არ მონაწილეობს დისტანციურ სწავლებაში და არ იღებს შეფასებას? თქვენი აზრით, რას შეცვლის ეს სასკოლო ცხოვრებაში?
- ამ მოსწავლეთა ჯგუფს წარმოადგენენ ისინი, რომლებიც ფორმალურად რეგისტრირებული არიან, მაგრამ სხვადასხვა მიზეზის გამო არ არიან სასწავლო პროცესების თანამონაწილენი, მაგალითად, ხშირად აცდენენ ონლაინგაკვეთილებს, არ ასრულებენ საშინაო დავალებას, არ აქვთ არანაირი მატერიალურ-ტექნიკური რესურსი, რომ დისტანციურ სწავლებაში ჩაერთონ. სტატუსის შეჩერებამდე ამ პროცესში ჩართულია: კლასის ხელმძღვანელი, მშობელი და სკოლის დირექცია. ჩემი აზრით, მოსწავლეებზე უნდა ჩატარდეს კვლევა, რის შედეგადაც გამოიკვეთება ყველაზე დიდი საჭიროება და ამ საჭიროებიდან გამომდინარე, აკადემიურად ჩამორჩენილ და გამცდენ მოსწავლეებზე სტატუსის შეჩერებამდე გავთვლით ყველა რისკს.
- თქვენი აზრით, როგორ უნდა დაძლიონ განათლების სისტემამ და სკოლებმა აკადემიური ჩამორჩენა, რომელიც გააჩინა ონლაინსწავლებამ და მასში მოსწავლეთა არათანაბარმა ჩართულობამ?
- 21-ე საუკუნე წარმოუდგენელია თანამედროვე ტექნოლოგიების ფლობის გარეშე. პანდემიამ გვასწავლა როგორ უნდა გავუმკლავდეთ ჩვენს წინაშე დამდგარ სირთულეებს და დაგვანახა ყველაზე მნიშვნელოვანი - თუ როგორი აუცილებელია მოსწავლის, მასწავლებლის და მშობლის თანადგომა გამოწვეული სირთულეების დასაძლევად.
პანდემიამ აიძულა სკოლები და სასწავლებლები ტრადიციული სწავლების ფორმა შეეცვალათ ინტერნეტზე დაფუძნებულ ონლაინ რეჟიმით. დისტანციური სწავლების ყველაზე დიდი პლუსი და ძლიერი მხარე, ვფიქრობ, ის არის, რომ ცხოვრების გართულებულ სიტუაციებში ის ჩვენი საქმიანობის გაგრძელების საშუალებას გვაძლევს.
უპირველეს ყოვლისა, დისტანციური სწავლების დროს არსებობს ერთგვარი ასაკობრივი შეზღუდვები და მისი გამოყენება ნებისმიერი ასაკის ბავშვთან ერთნაირი ეფექტურობით ვერ ხერხდება და იწვევს ტექნიკაზე მიჯაჭვულობის გაძლიერებას. სწავლების ეს ფორმა ბავშვის სოციალური, ემოციური და ფიზიკური განვითარებისთვის შეიძლება სერიოზულ ხელისშემშლელ ფაქტორად მოგვევლინოს, განსაკუთრებით დღეს, როდესაც ფიზიკური აქტივობის შესაძლებლობა საკმაოდ შეზღუდული გვაქვს დიდსაც და პატარასაც. დისტანციურ სწავლებას, რომელიც დღეს ასე აქტიურად გამოიყენება, აქვს როგორც ძლიერი, ასევე სუსტი მხარეები, მასში შეიძლება, როგორც ბევრი დადებითის, ასევე უარყოფითის პოვნაც.