სიტყვა „საბავშვო ბაღი“ გერმანული ენიდან მოდის. ტერმინი მე-19 საუკუნით თარიღდება. ფრიდრიხ ფრობელი კი ის ადამიანია, რომელმაც პირველი საბავშვო ბაღი 1840 წელს გახსნა. სიტყვათშეთანხმება „საბავშვო ბაღიც“ გამოიგონა ფრობელმა და სიმბოლურად განასახიერა მისი ხედვა ადრეული ბავშვობის განათლების შესახებ: „ბავშვები პატარა ყვავილებივით არიან, ძალიან მრავალფეროვნები და საჭიროებენ მოვლას, რადგან თითოეული მათგანი მარტოხელა და დიდებულია, როცა თანატოლთა საზოგადოებაში ჩანს“, - ამბობდა ფრიდრიხ ფრობელი.
ამ ისტორიამდე მიიჩნეოდა, რომ 7 წლამდე ასაკის ბავშვებს არ გააჩნდათ ფოკუსირების ან კოგნიტური და ემოციური თვისებების განვითარების შესაძლებლობა. ფრიდრიხ ფრობელი იყო განმანათლებელი, რომელსაც სჯეროდა ბავშვებისთვის თვითაქტიურობისა და პრაქტიკული სწავლის აუცილებლობა. მას უყვარდა ბუნება, მეცნიერება და მათემატიკა. ის გრძნობდა, რომ ბავშვებს სჭირდებოდათ აღზრდა და მზრუნველობა, როგორც ბაღის მცენარეებს. სწორედ ამიტომ მან შექმნა ადრეული განათლების პროგრამა მცირეწლოვანი ბავშვებისთვის და მას საბავშვო ბაღი უწოდა. ეს იყო ადგილი, სადაც ბავშვებს შეეძლოთ თავისუფლად განვითარება თვითმართული თამაშით მასწავლებლის ხელმძღვანელობით და არა უფროსობით.
ფრიდრიხ ფრობელის საბავშვო ბაღი სავსე იყო ბავშვებისთვის განკუთვნილი სათამაშო საგნებით. მან შეიმუშავა საჩუქრებისა და პროფესიების ნაკრები, რომლებიც ისე იყო შექმნილი, რომ დახმარებოდა ბავშვებს ამოეცნოთ ბუნებაში არსებული ნიმუშები და გასცნობოდნენ მეცნიერების, გეომეტრიისა და არქიტექტურის ძირითად ცნებებს. ფრიდრიხ ფრობელი უზრუნველყოფდა საბავშვო ბაღს მასალებით, როგორიცაა თიხა, ქვიშა, ქაღალდი და სიმები ისეთი უნარების გასამყარებლად, როგორიცაა ქანდაკება, მაქმანები, ქსოვა, კრეატიულობა და გამომგონებლობა.
ფრობელის განათლების ფილოსოფია ეყრდნობოდა ოთხ ძირითად იდეას: თავისუფალ თვითგამოხატვას, კრეატიულობას, სოციალურ მონაწილეობას და მოტორულ გამოხატვას. ეს მიდგომა წააგავს ფილოსოფიას, რომელიც ეფუძნება პრაქტიკულ სწავლის გამოცდილებას. ფრიდრიხ ფრობელმა საბავშვო ბაღი შექმნა იმისთის, რომ ეს ყოფილიყო ადგილი ბავშვებისთვის, სადაც გამოიკვლევდნენ და გააქტიურებდნენ მათ ცნობისმოყვარეობასა და გაოცების გრძნობას.