მოსწავლის შეფასების მთავარი მიზანია სწავლა-სწავლების ხარისხის მართვა, რაც გულისხმობს, როგორც სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებაზე ზრუნვას, ასევე სწავლა-სწავლების ხარისხის მონიტორინგსაც.
შეფასება სწავლის კონსტრუქტივისტულ პრინციპებს უნდა ეფუძნებოდეს და ის მოსწავლის ინდივიდუალური პროგრესის შესახებ ინფორმაციას უნდა გვაძლევდეს.
ეროვნული სასწავლო გეგმის თანახმად, მოსწავლის შეფასების ძირითად ამოცანებია:
მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით, ძირითადი ამოცანების გადასაჭრელად მოსწავლის შეფასებაში პრიორიტეტი მიენიჭება კომპლექსურ დავალებებს, რომელთა შესრულება მოსწავლეს ცოდნის სხვადასხვა კომპონენტის ინტერაქტიულად და თანადროულად გამოყენებისკენ უბიძგებს.